ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 12:34

طرح شاخص مدیران خرید( PMI)- مرداد ۱۳۹۹

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شامخ کل اقتصاد- دوره یازدهم

- عدد شامخ کل (۴۶/۴۳) همچنان بر وضعیت رکودی در فعالیت اکثر بنگاه های اقتصادی حکایت دارد .هر چند روند کاهش در فعالیت بنگاه ها فقط اندکی ملایم تر از تیرماه (۴۵/۴۷)است.

- - شاخص میزان سفارشات خرید مشتریان (۴۱/۵۳1) طی ۴ ماه گذشته کمترین مقدار را به ثبت رسانده است. بیشترین بخش تاثیر گذار در کاهش این شاخص ،افت شدید تقاضا در بخش صنعت بوده است. 

- شاخص موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده  (۴۰/۲۴) کمترین مقدار در میان زیرشاخص ها و نشان دهنده کمبود مواد اولیه برای بنگا های اقتصادی است. از سوی دیگر قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم خریداری شده (۹۰/۲۷) نیز افزایش در قیمت مواد اولیه را نشان می دهد.

شامخ صنعت – دوره بیست وسوم 

- عدد شامخ کل بخش صنعت (۴۸/۰۶) کاهش فعالیتهای صنعتی در مرداد ماه را نشان می دهد که بخشی از این روند کاهشی به دلیل تعطیلات تابستانی بعضی از بنگاه ها در مرداد و بخشی دیگر ناشی از کاهش شدید تقاضا و فروش است که باعث شده شاخص نسبت به تیرماه (۵۵/۲۵)با کاهش شدید روبرو باشد.

- شاخص میزان سفارشات مشتریان (۴۴/۲۳) نسبت به تیرماه (۵۸/۸۵) باکاهش روبرو بوده است،کاهش این شاخص نشان دهنده تاثیر افزایش قیمت ها طی ماه های اخیر بر تقاضای مشتریان است.

- شاخص موجودی اولیه (۴۳/۰۹) همچنان نشان دهنده کاهش در سطح موجودی مواد اولیه است اما این روند کاهشی نسبت به تیرماه (۳۹/۵۳) اندکی کمتر شده است.

- شاخص مقدار تولید محصولات (۴۶/۲۳) نسبت به تیرماه (۵۶/۴۷)کاهش یافته است. این کاهش به دنبال کاهش شدید مواد اولیه در ماه های گذشته و کمبود شدید نقدینگی و همچنین کاهش میزان سفارشات مشتریان در مردادماه بوده است.

خواندن 383 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 03 آبان 1399 ساعت 12:59

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1147

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 0

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account