چاپ کردن این صفحه
شنبه, 06 مهر 1398 ساعت 10:27

گزارش طرح شاخص مدیران خرید(PMI) صنعت - اسفند ۱۳۹۷

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عدد شامخ (۵۵/۳۶) برای اولین بار عدد بیشتر از ۵۰ را نشان می­دهد و این به معنی وضعیت مثبت و رو به رشد بخش صنعت در اسفند ماه نسبت به ماه قبل است. در این ماه نیز عدد شامخ رشد قابل توجه ۷/۷۳ واحدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده است.

صنایعی که بیشترین تأثیر را در روند صعودی و مثبت شدن شامخ در اسفند ماه داشته­اند به ترتیب عبارتند از: تولید وسایل نقلیه و قطعات وابسته، تولید ماشین‌آلات، تولیدمحصولات لاستیک و پلاستیک، تولید محصولات شیمیایی، تولید چوب، کاغذ و مبلمان،

مقدار تولید و میزان سفارشات جدید مهمترین عوامل تأثیرگذار در عدد شامخ اسفند ماه بوده­اند به گونه­ای که شاخص میزان سفارشات جدید در این ماه به عدد ۶۶/۸۱ و شاخص مقدار تولید نیز به عدد ۵۷/۲۳ رسیده است.

شاخص صادرات نیز در اسفندماه مانند ماه پیش، روند صعودی را طی کرده است.

شاخص انتظارات تولید برای ماه آینده کاهش ۲۱/۴۱ واحدی را نسبت به همین شاخص در ماه قبل تجربه کرده است. این شاخص در این ماه به عدد پایین­تر از ۵۰ (۳۲/۴۰) رسیده است که نشان­دهنده­ انتظار کاهش تولید صنعتی در ماه آینده (فروردین۱۳۹۸) است.

شاخص انتظارات تولید برای ماه آینده کاهش ۲۱/۴۱ واحدی را نسبت به همین شاخص در ماه قبل تجربه کرده است. این شاخص در این ماه به عدد پایین­تر از ۵۰(۳۲/۴۰) رسیده است که نشان­دهنده­ انتظار کاهش تولید صنعتی در ماه آینده (فروردین۱۳۹۸) است.

خواندن 419 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 15 مهر 1398 ساعت 16:05
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account