ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من

[0614]هوش مصنوعی (8)

چهارشنبه, 04 بهمن 1402 ساعت 12:15

بررسی وضعیت توسعه صنایع خلاق در جهان

دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 ساعت 14:01

برترین روند های فناوری استراتژیک در سال 2022

بارگذاری توسط :

موسسه گارتنر هر سال روندهای تکنولوژی و فناوری را که برای تجارت حیاتی هستند شناسایی می کند. امسال، این فهرست شامل 12 روند استراتژیک است که مدیران عامل را قادر می‌سازد تا رشد، دیجیتال سازی و کارایی را ارائه دهند  و مدیران ارشد فناوری اطلاعات را به عنوان شرکای استراتژیک در سازمان قرار دهند. موسسه گارتنر انتظار دارد که این 12 گرایش فناوری در طی سه تا پنج سال آینده به‌عنوان ضریب افزایش کسب‌وکار دیجیتال و نوآوری عمل کنند. در اینجا راهنمای سریع شما در مورد اینکه فناوری ها چیست و چرا آنها ارزشمند هستند، آمده است.

12 روند برتر فناوری های استراتژیک شامل:

  • یکپارچه سازی مدیریت داده ها (بافت داده):
  • شبکه امنیت سایبری:
  • محاسبات افزایش حریم خصوصی:
  • پلتفرم های Cloud-native
  • برنامه های کاربردی قابل ترکیب:
  • هوش تصمیم گیری:
  • اتوماسیون گسترده:
  • مهندسی هوش مصنوعی:
  • شرکت های توزیع
  • تجربه کلی:
  • سیستم های خودکار:
  • هوش مصنوعی مولد:
چهارشنبه, 25 اسفند 1400 ساعت 11:34

اخلاق و حریم خصوصی در متاورس

بارگذاری توسط :

موج بعدیِ کامپیوتری شدن جهان، فرصت‌هایی را برای درک بهتری از مشتریان و انواع جدیدی از جمع‌آوری داده‌ها فراهم می‌آورد. سوال این است که این موج کجا رخ خواهد داد؟ جواب جایی به نام متاورس است که ابعاد دیجیتالی و ملموسِ جهان را به هم می‌رساند. با محقق شدن چنین فضایی، فرصت‌ها و همچنین مسئولیت‌های بزرگی برای افراد، حرفه‌های بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات به وجود می‌آید.  در متاورس، بازاریاب‌ها دیگر محدود به تبلیغات صرفاً در دنیای حقیقی نیستند، بلکه دنیایی کاملاً مجازی برای خلق تجارب همه جانبه و سه بُعدی برای شرکت‌ها و برندهایی که  نماینده‌شان هستند، خواهند داشت.                           

بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل دارند در هنگام دانلود برنامه‌ای جدید بدون مطالعه‌ی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی آن‌ها را قبول کنند؛ در حالی که شاید آگاه باشند که شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی از داده‌های آن‌ها نظیر موقعیت و کلیک‌ها برای تحویل تبلیغ‌های هدفمند استفاده می‌کنند. در این گزارش چند مورد از ملاحظات اخلاقی و حفظ حریم خصوصی که متخصصان نیاز دارند تا از آن‌ها مطلع باشند ارائه شده تا با ساخته شدن متاورس از اهمیت رعایت اخلاق در آن غافل نشویم.

چهارشنبه, 25 اسفند 1400 ساعت 10:51

تاثیرات زیست محیطی متاورس

بارگذاری توسط :

بر اساس تحقیقات پیش بینی می شود که متاورس در 10 تا 15 سال آینده فرصتی بین 10 تا 30 تریلیون دلار خواهد بود. اما این پیش بینی یک جنبه منفی بالقوه عظیم این فناوری را نادیده می گیرد: تأثیر زیست محیطی آن. دیتاسنترهای مورد نیاز برای اجرای جهان های پایدار متاورس از نقطه نظر مصرف انرژی ارزان نبوده و حداقل شرکت اینتل، تخمین می‌زند که ۱۰۰۰ برابر افزایش توان انرژی نسبت به ظرفیت محاسباتی فعلی برای تامین انرژی متاورس لازم است.

بر اساس گزارشی که توسط شرکت مشاوره تحول دیجیتال ECS مستقر در بریتانیا و همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ماساچوست، آموزش یک مدل هوش مصنوعی ممکن است تقریباً 626000 پوند دی اکسید کربن تولید کند که بیش از پنج برابر تولید متوسط عمر یک خودرو است. اتکای متاورس به فناوری واقعیت مجازی (VR) و مراکز داده، حتی با کاهش انتشار کربن ، تأثیر مضری بر محیط زیست خواهد داشت.

جدا از جنبه زیست محیطی، اینکه آیا متاورس پایداری اجتماعی را تهدید می کند یا خیر، بحث برانگیز است. آیا این جهانی فراگیرتر و برابرتر خواهد بود که با روش غیرمتمرکز با قدرت کنترل افکار و درک ما از جهان را متاثر میکند؟ در مورد مسئله حریم خصوصی داده و اطلاعات شخصی چطور ؟ اینها همه سؤالاتی هستند که ما باید در مورد آنها فکر کنیم تا مطمئن شویم که متاورس با اصول توسعه پایدار هماهنگ است یا خیر؟

صفحه1 از2

تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 5

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account