چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 12:01

طرح شاخص مدیران خرید( PMI)- تیر ۱۳۹۹

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شامخ کل اقتصاد- دوره دهم

- عدد شامخ کل (۴۵/۴۷)نشان می دهد اکثر بنگاه های اقتصادی وضعیت فعالیت خود را نسبت به خرداد ماه اندکی بدتر (۴۸/۴۱) اعلام کرده اند .

- شاخص موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده (۳۵/۲۹) بدترین زیرشاخص بوده و طی ۳ ماه گذشته کمترین مقدار را به ثبت رسانده است و اکثرفعالان اقتصادی به شدت با کمبود مواد اولیه و لوازم مورد نیاز خود روبرو هستند.

- - شاخص میزان سفارشات خرید مشتریان (۴۶/۴) است که به علت کاهش تقاضا در بخش خدمات و ساختمان نسبت به ماه قبل (۵۱/۰۵) با کاهش روبرو بوده است.

- شاخص میزان استخدام و بکارگیری نیروی انسانی (۴۹/۳۸) نسبت به ماه قبل افزایش داشته و لیکن تبعات ناشی از همه گیری بیماری کووید۱۹ به ویژه ادامه تعطیلی ها در برخی از زیربخش های خدمات به کاهش اشتغال در تیرماه منجر شده است.

شامخ صنعت – دوره بیست و دوم

- عدد شامخ کل بخش صنعت (۵۵/۲۵) نشان دهنده بهبود فعالیت های صنعتی در تیرماه است که این روند افزایشی نسبت به خرداد ماه (۸/۵۶) اندکی با کاهش روبرو بوده است.

- شدت گرفتن روند کاهشی شاخص موجودی مواد اولیه (۳۹/۵۳) در شرایطی که شاخص میزان سفارشات مشتریان (۵۸/۸۵)نسبت به ماه قبل افزایش داشته ،تولیدکنندگان را در تامین سفارشات مشتریان و حفظ کیفیت کالاها با مشکل روبرو کرده است.

- شاخص قیمت خرید مواد اولیه (۹۴/۷۴) که بیشترین مقدار خود را تاکنون ثبت نموده علاوه بر این که برنامه ریزی تولیدکنندگان را مختل نموده با شدیدترین افزایش در شاخص قیمت محصولات تولید شده (۷۶/۱۶) نیز همراه بوده است.

خواندن 358 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 03 آبان 1399 ساعت 12:59
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account