ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
دوشنبه, 22 اسفند 1401 ساعت 13:50

مجموعه پیشنهادهای بخش‌خصوصی درباره تبصره‌های لایحه بودجه 1402

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اهم پیشنهادهای اتاق ایران در خصوص لایحه بودجه 1402، در گزارشی تحت عنوان" مجموعه پیشنهادهای بخش‌خصوصی درباره تبصره‌های لایحه بودجه 1402" و با نظرخواهی از مجموعه اعضا و واحدهای تابعه اتاق ایران تهیه شده است، جهت استحضار و بهره‌برداری، به‌شرح پیوست تقدیم حضور می­ گردد.

در این گزارش تبصره‌های لایحه بودجه در موضوعاتی نظیر  نفت و روابط مالی آن با دولت/صندوق توسعه ملی، شرکت‌های دولتی و واگذاری آنها، مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌ها، تامین مالی داخلی از محل اوراق مالی اسلامی، عوارض مالیات، صنعت معدن و ارتباطات، آب و کشاورزی، قضایی، انتظامی و دفاعی، هدفمندسازی یارانه‌ها، برق انرژی، تولید و بهره‌وری مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهادهای اصلاحی بخش خصوصی ارائه شده است.

شایسته ذکر است از میان مجموعه نظرات و پیشنهادهای ارائه شده، موارد مرتبط با کلیات لایحه بودجه پیشنهادی، در گزارش مستقلی با عنوان "لایحه بودجه 1402 از نگاه بخش خصوصی" منتشر شده است. ازاین­رو، در گزارش پیش­رو، صرفاً آن دسته از نظرات و پیشنهادهایی که دارای ماهیت بودجه­ ای بوده، به واسطه اجرای آن تکالیف مجزایی بر بخش خصوصی تحمیل نمی­گردد و هزینه­ گسترده­ای­ به دولت تحمیل نمی‌‎شود با ذکر مرجع پیشنهاد دهنده، ارائه شده است. این پیشنهادها در موقع رسیدگی به بودجه در مجلس شورای اسلامی به کمیسیون ها ارسال شده است و این گزارش به منظور مستند سازی برای استفاده در سنوات بعد و اطلاع عموم فعالان بخش خصوصی از نظرات دیگران تهیه شده است.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: دکتر قاسمی، مهندس کشاورز، منیره امیرخانلو، شیما حاجی نوروزی
  • همکاران/مجریان: فرزانه صمدیان، راحله ملکیان، روجا کیان پور، نرگس مرادی
  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: مرکز پژوهشهای اقتصادی اتاق ایران
  • تاریخ انتشار: 1401/12/22
خواندن 200 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 22 اسفند 1401 ساعت 14:04

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 4

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account