ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
شنبه, 19 خرداد 1397 ساعت 14:51

اولویت های همکاری اقتصادی - تجاری با لهستان

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

گزارش­ "اولویت­ های همکاری اقتصادی-تجاری با لهستان" به درخواست معاونت اقتصادی اتاق در اردیبهشت­ ماه 1395 تهیه گردید. این گزارش­ مبتنی بر چهار فصل می ­باشد. در فصل اول، نگاهی اجمالی به اقتصاد لهستان با توجه به شاخص­ های عمده اقتصادی (تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده بخش­ها و ...)، شاخص رقابت­ پذیری، و نکات برجسته این کشور بر اساس آمار بانک جهانی، اطلاعات منتشره توسز سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی لهستان، گزارش واحد نوآوری Scoreboard و ... صورت گرفته است.

در فصل دوم، به بخش­ های اقتصادی دارای پتانسیل لهستان در سطح بین ­المللی، بر اساس شاخص مزیت رقابتی آشکار شده و آمار مرتبط با صادرات و واردات مرکز جهانی تجارت (ITC) پرداخته شده است. این بخش­ ها شامل صنایع غذایی و دخانیات، انواع صندلی و مبلمان، چوب و کاغذ، لاستیک و پلاستیک، استخراج معادن و فرآورده ­های معدنی، تجهیزات برقی و الکترونیکی، وسایل نقلیه زمینی و آبی و ماشین­ آلات بوده است.

در فصل سوم، شرکت­ های بزرگ و مطرح در رتبه­ بندی شرکت­های بزرگ دنیا از نظر ارزش بورسی و میزان فروش، بر اساس سایت­ Forbes فهرست شده ­اند.

در فصل آخر، ابتدا اولویت­ های سرمایه ­گذاری ایران بر اساس فهرست وزارت صمت در شهریور 94 عنوان و سپس بخش­ های مزیت­ دار لهستان بر اساس آنچه گفته شد استخراج گردیده است، سپس ترکیب اولویت­ های کشور و مزیت­ های لهستان صورت گرفته و پیشنهاداتی عرضه شده است.

استفاده مطالب این گزارش بدون دخل و تصرف و با ذکر منبع بلا مانع می باشد.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: نصیبه خیری
  • همکاران/مجریان: شبنم فروحی و نصیبه خیری
  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق ایران
  • تاریخ انتشار: بهار 1395
خواندن 397 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 19 خرداد 1397 ساعت 14:58

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1162

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 2

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account