ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 10:55

بازاریابی پست مدرن و فراتر از پست مدرن

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پست مدرنیزم می تواند مفهوم پیچیده ای از لغات و اصطلاحات مشکل و در هم بر هم باشد. در این بخش سعی نموده ایم با طبقه بندی خاص، این مفهوم را ساده تر سازیم. مفهوم پست مدرن تاثیر به سزایی در فرهنگ غرب داشته که شروع این دوره به اوایل دهه 50 میلادی در هنر و فرهنگ باز می گردد. به طور مثال چارچوب های عقلانیت بر اساس کاربرد را در معماری تغییر داد (ایجاد هرچیزی بایستی کاربردی ویژه ای داشته باشد) و برخلاف کاربردگرایی، پست مدرن بر سبک و سیاقی که به خصوص از گذشته گرفته شده است تاکید کرد. و به طور کلی پست مدرنیزم بسیاری از چارچوبهایی که قرن ها در تمدن غرب به عنوان پایه قرار گرفته (مانند اقتدار، منابع قدرت، منابع دانش ...) بود را، تغییر داد.
در طول سه دهه اخیر پست مدرنیزم در بسیاری از دانش ها و علوم گسترش یافته و همچنین در بازاریابی و فهم از رابطه با مشتریان تغییرات به سزایی ایجاد کرد. و نظریه های جدیدی به خصوص در مورد مبحث لذت جویی و ماهیت مصرف ارایه داد.
در این بخش ما تاثیر پست مدرنیزم را بر رفتار مصرف کننده و بازاریابی مورد بحث قرار می دهیم. در ابتدا، به منظور تبیین مسیر تاریخی آن به مقایسه پست مدرنیزم و مدرنیزم پرداخته و پس از آن به بررسی چیزی که لیوتارد (1984) به عنوان شرایط پست مدرن اشاره کرده پرداخته و به تاثیر دگرگون ساختن نقد های پست مدرن بر مفروضات بازاریابی خواهیم پرداخت. و در انتها انتقاداتی به خود پست مدرن وارد کرده و اینکه چگونه می توانیم از آن عبور کنیم.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • همکاران/مجریان: دکتر الهه اسداللهی دهکردی
  • نوع گزارش: ترجمه
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی بوشهر
  • تاریخ انتشار: 1401/07/01
خواندن 224 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 09 مهر 1401 ساعت 09:56

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1162

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 2

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account