ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 02 مرداد 1397 ساعت 10:32

نگاهی کلی به حمل و نقل کشور و بررسی وضعیت حمل و نقل جاده ای در استان فارس در سال ۱۳۹۴

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در جهان امروز، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل و نقل میباشد. گستردگی منحصر به فرد فعالیتهای انجام شده در بخش حمل و نقل از یک سو و تحولات سریع فنآوری این بخش از سوی دیگر، ارتباط میان آن و فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی را چنان حساس و پیچیده ساخته است که کارشناسان اقتصادی، از بخش یاد میکنند و کارآمدی و توانمندی آن را، زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها میدانند. به » نیروی محرکه توسعه «حمل و نقل به عنوان عقیده کارشناسان، موفقیتهای راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، مدیون سرمایه گذاری کلان در زیرساختها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارتهای حمل و نقل بوده است. بر این اساس، جوامعی که در این مسئله حیاتی سرمایه گذاری ننموده و آن را به اهمال و فراموشی بسپارند، به تدریج از قافله پیشرفت و توسعه به دور میمانند به طوری که حتی برای رفع نیازهای اولیه خود نیز، نیازمند استعمارگران شرق و غرب میگردند . هر واحد رشد اقتصادی در کشورها مستلزم ۵/ ۱ الی ۲ واحد رشد در بخش حمل ونقل است که این موضوع نشان از سهم انکارناپذیر حمل و نقل در اقتصاد دارد. همراه بارونق اقتصادی دهه های اخیر، رشد تجارت جهانی نیز به طور

مستمر تداوم یافته و امروزه به میزان قابل توجه ۲۰۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است در این راستا صنعت حمل ونقل نیز به عنوان جزء تفکیک ناپذیر تجارت جهانی در حال رشد بوده است.

در کشور ما نیز حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب میگردد و بدلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر

فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش دربرگیرنده فعالیتهایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیتهای اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد. بدون وجود شبکه حمل و نقل، تأسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن بنظر میرسد. اساساً در رشد و توسعه اقتصاد و تجارت جهانی در مقطع زمانی فعلی و روند گسترش آن نمی توان نقش سیستمهای حمل و نقل در بهینهسازی هزینه ها، زمان سفر، سرعت جابجایی، ایمنی و سطح خدمات ارائه شده را انکار نمود .

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: معاونت تحقیق و توسعه اتاق شیراز
  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
خواندن 397 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 آبان 1400 ساعت 13:11

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 5

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account