ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
یکشنبه, 19 آذر 1402 ساعت 12:08

طرح شاخص مدیران خرید (PMI)- بهمن1401

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شامخ کل اقتصاد – دوره چهل و یکم
 شاخص مدیران خرید (تعدیل فصلی نشده) برای کل اقتصاد ایران در بهمن ماه عدد 51.35 محاسبه شده‌است و فعالیت شرکت‌ها برخلاف رکود شدید در دی ماه، طبق روال پایان سال در بهمن ماه رشد داشته‌است. در این ماه همه مؤلفه‌های اصلی به غیر از میزان سفارشات جدید مشتریان و موجودی مواداولیه یا لوازم خریداری¬شده سایر شاخص‌ها بیشتر از ۵۰ گزارش شده‌اند.
 شاخص میزان فعالیت‌های کسب‎‌وکار در بهمن ماه (53.45) محاسبه شده‌است و در مقایسه با رکود شدید دی ماه، شاخص رشد داشته و به بیشترین مقدار 8ماهه خود رسیده‌است.
 شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان در بهمن ماه (49.60) با شیب کمتری در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته‌است. این در حالیست که این شاخص در بخش خدمات و کشاورزی همچنان با کاهش شدیدی روبرو ‌است.
 شاخص موجودی محصول نهایی در انبار یا کارهای معوق و ناتمام (47.93) میزان فروش از مقدار فعالیت‌های کسب و کارها همچنان کاهشی است و این شاخص در 21 ماه گذشته از تیر1400، دومین کمترین مقدار خود را ثبت کرده‌است.
 شاخص قیمت خرید مواد اولیه و لوازم مورد نیاز در بهمن (86.49) با شیب بیشتری نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به بالاترین نرخ ۸ ماهه خود از تیر ماه رسیده‌است. این در حالیست که شاخص قیمت‌ فروش محصولات و خدمات ارائه شده (61.84) نیز بالاترین مقدار ۷ماهه خود از مرداد را ثبت کرده‌است.
 شاخص میزان فروش کالاها یا خدمات در بهمن ماه(57.21) بعد از 7ماه، از رکود خارج شد و بیشترین مقدار ۸ماهه خود را ثبت کرد.
شامخ صنعت – دوره پنجاه و سوم
 شاخص مدیران خرید صنعت (تعدیل فصلی نشده) در بهمن ماه عدد 57.39 به‌دست آمده‌است و بیشترین میزان 8 ماهه اخیر را ثبت کرده و در میان مؤلفه‌های اصلی، به غیر از موجودی مواد اولیه که با کاهش شدید همراه بوده، سایر مؤلفه‌های اصلی نسبت به دی ماه افزایش داشته‌اند.
 شاخص مقدار تولید محصولات در بهمن ماه (58.73)، نشان‌دهنده بهبود فعالیت‌ تولیدات صنعتی است و برخلاف ماه گذشته که یکی از شدیدترین رکودها برای تولید ثبت شده‌بود، در این ماه تولید به بالاترین مقدار 8 ماهه اخیر رسیده‌است.
 شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (63.14) یکی از بیشترین مقادیر خود را از اسفند 97 (به غیر از اردیبهشت هر سال) ثبت کرده‌است.
 شاخص موجودی مواد اولیه خریداری‌شده در بهمن ماه (43.99) برای هفتمین ماه متوالی کاهشی است.
 شاخص قیمت خرید مواد اولیه در بهمن ماه (89.81) به شدیدترین نرخ افزایش 9ماهه اخیر از خرداد ماه رسیده‌است.
 شاخص موجودی محصول نهایی در انبار در بهمن ماه (45.79) کاهش یافته‌است و به کمترین میزان در 11ماه اخیر رسیده‌است.
 شاخص قیمت محصولات تولیدشده در بهمن ماه (66.98) با شیب زیادی افزایش داشته و به بیشترین مقدار 28 ماهه اخیر به جز فروردین ماه سال جاری رسیده‌است. ‌
 شاخص میزان فروش محصولات در بهمن (58.63) بعد از رکود شدید در دی ماه بیشترین مقدار 8 ماهه از تیر را به ثبت رسانده‌است.

خواندن 29 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 25 بهمن 1402 ساعت 08:52

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1162

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 2

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account