ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 25 بهمن 1402 ساعت 10:40

طرح شاخص مدیران خرید(PMI)آبان1402

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شامخ ترکیبی کل اقتصاد
 شاخص ترکیبی مدیران خرید برای کل اقتصاد ایران در آبان ماه عدد 50.96 را ثبت کرده‌است که نسبت به مهرماه کاهش (54.15) داشته‌است.
 شاخص میزان فعالیت‌های کسب و کار (51.43) کمترین مقدار چهار ماهه اخیر از مرداد ماه را به ثبت رسانده‌است.
 شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (46.89) کمترین مقدار سه ماه اخیر را به ثبت رسانده‌است.
 شاخص میزان صادرات کالا و خدمات در آّبان ماه با مقدار 49.81 برای پنجمین ماه متوالی کاهشی گزارش شده‌است.
 شاخص میزان فروش کالاها یا خدمات (49.22) در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته و کمترین مقدار سه ماهه اخیر را به ثبت رسانده‌است.
 انتظارات نسبت به فعالیت‌ها در ماه آتی (56.01) به میزان قابل توجهی در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته و کمترین مقدار 8 ماه اخیر را ثبت کرده‌است.
کسب و کارها با کمبود شدید نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند و در تأمین مواد اولیه مورد نیاز دچار چالش شده‌اند. عدم ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها و عدم تخصیص ارز در شرایطی که شرکت‌ها با کمبود تقاضا و عدم وصول مطالبات از سوی دولت و سایر مشتریان روبرو هستند، باعث شده تا علی‌رغم فراهم بودن امکانات و تجهیزات برای تولید در ظرفیت‌های بالاتر، امکان افزایش تولید وجود نداشته‌باشد و بسیاری با تعطیل شدن خطوط تولید نیز مواجه باشند. علاوه بر این سیاست‌های عدم حمایت از صادرات نیز کاهش فروش خارجی را به دنبال داشته‌است.
شامخ صنعت
 شاخص مدیران خرید صنعت در آبان ماه با ثبت عدد 53.23 تقریبا مشابه ماه گذشته است. با این‌حال، شاخص کل صنعت در بیش از نیمی از رشته فعالیت‌ها با کاهش همراه بوده‌است.
 شاخص سفارشات جدید مشتریان (51.31) در مقایسه با رقم ماه قبل، با کاهش همراه بوده است، اما مقایسه این شاخص با شاخص متناظر کل اقتصاد، نشان می‌دهد که وضعیت تقاضا در بخش صنعت به طور نسبی بهتر از کل اقتصاد است.
 شاخص میزان صادرات کالا در آبان ماه با عدد 47.77 با سرعت بیشتری در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته‌است و برای پنجمین ماه پیاپی، صادرات کاهشی ثبت شده‌است.
 شاخص موجودی مواد اولیه خریداری¬شده عدد 48.85 را ثبت کرده است.. تولیدکنندگان‌ برای پنجمین ماه متوالی همچنان در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود با کمبود روبرو هستند.
 شاخص میزان فروش مشتریان (49.82) برای پنجمین ماه متوالی کاهشی بوده است. با این وجود، شاخص در مقایسه با ماه قبل کاهش ملایم‌تری داشته‌است.

خواندن 127 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 25 بهمن 1402 ساعت 13:10

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1161

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 1

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account