ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
یکشنبه, 02 بهمن 1401 ساعت 12:30

طرح شاخص مدیران خرید دی 1400

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شامخ کل اقتصاد      -     دوره بیست و هشتم
  شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در دی 46.94 به دست آمده‌است و شاخص کل به کمترین نرخ 5ماه اخیر رسیده‌است. در این ماه به جز شاخص سرعت انجام و تحویل سفارش، سایر مؤلفه‌های اصلی زیر ۵۰ ثبت شده‌اند.
  شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (43.14) در دی ماه کاهش داشته و طی 6ماه اخیر از تیرماه، کمترین نرخ را به ثبت رسانده‌است. در این ماه بسیاری از کسب و کارها به دنبال کاهش قدرت خرید و نقدینگی، با کمبود شدید تقاضای مشتریان روبرو بوده‌اند.
  شاخص موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری‌شده (43.81) در دی ماه، طی9 ماه گذشته از فروردین ماه به کمترین میزان رسیده‌است. این شاخص به دلیل کمبود نقدینگی، تورم و نااطمینانی نرخ ارز متاثر از تصمیمات سیاسی، در همه بخش‌های اقتصادی کاهش یافته‌است.
  شاخص قیمت فروش محصولات تولید شده یا خدمات ارائه شده (58.25) نسبت به ماه قبل تا حدودی افزایش داشته و بیشترین نرخ افزایش این شاخص در بخش ساختمان بوده‌است. ادامه روند افزایش قیمت ها و فشار هزینه‌های تولید و ارائه خدمات باعث شده علیرغم کاهش قیمت مواد اولیه و میزان تقاضا، قیمت فروش محصولات و خدمات بعد از ورود به دوره کاهشی در سه ماه اخیر، مجدداً افزایش یابد.
  
شامخص صنعت – دوره چهلم
  شاخص مدیران خرید صنعت در دی ماه 50.31 به‌دست آمده‌است. نرخ رشد فعالیت‌ها به کمترین مقدار 5ماهه اخیر رسیده‌‌است. در دی ماه در میان مؤلفه‌های اصلی، شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان و موجودی مواد اولیه، عدد زیر۵۰ را به ثبت رسانده‌اند.
  شاخص مقدار تولید محصولات در دی ماه (50.54) نسبت به آذر کاهش داشته‌است و طی 5ماه اخیر از مرداد ماه به کمترین مقدار خود رسیده‌است که دلیل اصلی آن کاهش شدید تقاضای مشتریان و کمبود نقدینگی ‌است.
 شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان در دی¬ماه (44.90) طی 5 ماه اخیر از مرداد ماه کمترین مقدار را به ثبت رسانده‌است. کاهش قدرت خرید به همراه نااطمینانی نسبت به فضای سیاست بین‌المللی کشور و انتظارات نرخ ارز باعث شده تا بسیاری از مشتریان سردرگم شوند.
  شاخص موجودی مواد اولیه در دی ماه (46.21) مجددا کاهشی شده و به کمترین مقدار 3 ماه اخیر رسیده‌است. ادامه  افزایش قیمت مواد اولیه هرچند از شدت آن کاسته شده، نابسامانی نرخ ارز و کمبود نقدینگی، شرکت‌ها را با کمبود مواد اولیه روبرو کرده‌است.
  شاخص موجودی محصول نهایی در انبار (53.14) نسبت به ماه قبل افزایش داشته‌است و در 3ماه اخیر به بیشترین مقدار خود رسیده‌است.
 شاخص میزان فروش محصولات(45.63) به کمترین مقدار 5ماهه خود از مرداد ماه رسیده‌است.
خواندن 308 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 09 بهمن 1401 ساعت 14:48

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 5

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account