ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
یکشنبه, 27 خرداد 1397 ساعت 08:45

مدل ایجاد و توسعه تشکلهای اقتصادی

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 در این پژوهش هدف تدوین مدلی اجرایی بود که راهنمای اتاق برای کمک به توسعه تشکل ها از مرحله شناسایی پتانسیل ها برای شکل گیری تشکل تا ایجاد و توسعه آن باشد.

در تدوین مدل گام هایی به شرح زیر طی شده است:

اولین گام، بررسی مفهومی، که به تبیین مفاهیم و رویکردهای ناظر بر تعریف عام تشکل ها، بررسی سیاست ها و قوانین بالا دستی و پایین دستی و بررسی مطالعات و اقدامات انجام شده مرتبط در اتاق های سراسر کشور می پردازد.

دومین گام؛ عارضه یابی و بهینه کاوی، به طوریکه عارضه یابی و بهینه کاوی تشکل موفق های و ناموفق استانی و بهینه کاوی تشکل های کشوری و بین المللی صورت گرفت و نیز به بررسی استراتژی و سیاست گذاری کشورهای موفق در زمینه تشکل گرایی و احصا نظر خبرگان در رابطه با توسعه تشکل گرایی پرداخته شد.

گام سوم؛ پتانسیل سنجی، که به معنای تبیین انواع ظرفیت ها و فرصت های تاثیر گذار بر ایجاد و توسعه تشکل ها، بررسی روش های بهره برداری، مناظر ارزش آفرین و بررسی روش های ساماندهی و مدیریت تشکل ها است.

گام چهارم؛ حمایت، هدایت و پایش، در این گام تبیین سطوح مختلف بلوغ تشکل ها، تبیین نقاط حساس و یا تنگناها در طی مراحل بلوغ تشکل ها، تبیین انواع رویکردها مناسب، بررسی شاخص های سنجش عملکرد تشکل ها ومورد بررسی قرار گرفت.

گام پنجم و پایانی؛ تدوین مدل توسعه، جمع بندی و تدوین مدل توسعه تشکل ها و ارائه پیشنهادات اجرایی به منظور کمک به تدوین سیاست های حمایتی و نظارتی اتاق حاصل انجام این گام بود.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی
  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵- ۱۳۹۶
خواندن 394 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 19 آبان 1400 ساعت 08:21

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1147

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 0

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account