ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 18 مهر 1397 ساعت 14:58

گردشگری داخلی و نقش انتقال فرهنگ گردشگری: گسترش گردشگری داخلی به چه میزان میتواند در توسعه فرهنگ گردشگری در کشور موثر باشد؟

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در كشور ما صنعت گردشگري از ظرفيت هاي بسيار بالايي براي رشد و توسعه برخوردار است. ايران با داشتن جاذبه هاي باستاني، تاريخي، طبيعي و آب و هواي متنوع و كم نظير، موقعيت استراتژيك، تنوع قومي، زباني، ديني و مذهبي خود، با فراهم آمدن بسترهاي اقتصادي و مديريتي مناسب، مي تواند تبديل به يكي از قطب هاي مهم گردشگري دنيا شود .

فرهنگ غني ايراني نيز از جمله سرمايه هاي ارزشمندي است كه در صورت مطالعه، شناخت و معرفي جنبه هاي مختلف آن مي تواند تبديل به يكي از موثرترين عامل هاي گسترش گردشگري در كشور شود. اما مفهوم گردشگري در آن به درستي شناخته نشده و فرهنگ گردشگري در آن داراي جايگاه درخور خود نيست.

گردشگري در بستري جغرافيايي و متشكل از عواملي صورت ميگيرد كه به نوعي بر گردشگري تأثير ميگذارند و از آن تأثير ميپذيرند.  در بسياري از كشورها گردشگري بهترين وسيله براي اعتلاي فرهنگ به شمار مي رود و مي تواند به لحاظ فرهنگي و اجتماعي تغييراتي را روي جوامع ميزبان و مهمان داشته باشد. در واقع گردشگري قبل از آنكه به عنوان يك پديده اقتصادي مطرح باشد يك امر فرهنگي است، به گونه اي كه در پيرامون آن آثار و پيامدهاي فرهنگي بسياري شكل مي گيرد. گردشگري انسان را با فضاهاي جغرافيايي، انسان ها و فرهنگ هاي ديگر آشنا مي سازد. اين آشنايي مقدمه اي براي شناخت بيشتر انسان از خويش است .اين در حالي است كه فرهنگ خود به عنوان جاذبه اصلي گردشگري محسوب مي شود. بدون فرهنگ كه تفاوت ها را ايجاد مي كند همه جا شبيه هم خواهد بود و گردشگري عينيت نخواهد داشت.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: معاونت تحقیق و توسعه اتاق شیراز
  • همکاران/مجریان: علیرضا امینی
  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز
  • تاریخ انتشار: سال ۱۳۹۷
خواندن 382 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 آبان 1400 ساعت 13:24

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 5

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account