ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 06 تیر 1397 ساعت 10:06

بررسی روند تورم و علل ایجاد آن در استان فارس

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تورم، بیکاری و رشد اقتصادی شاخص های مهم اقتصاد کلان هستند که همواره مورد توجه اقتصاددانان و سیاستمداران کشورها قرار می گیرند تا آنجا که این شاخص ها عملکرد دولت ها را نشان داده و سیاست را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی سه مقوله جدی در مباحث اقتصاد

کلان است. در این میان نرخ تورم از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تغییر در این نرخ یا تحت تأثیر دو نرخ دیگر قرار می گیرد یا آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

سطح مطلوب و هدف گذاری شده نرخ تورم به گونه ای که هم به رشد اقتصادی کمک کند و هم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشد یکی از هدف های مهم سیاستگذاران اقتصادی می باشد. امروزه توجه به تورم و جلوگیری از افزایش بی رویه آن نه تنها به دلیل ایجاد ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی دارای اهمیت است بلکه برخی تورم را بزرگ ترین دشمن بزرگ اقشار آسیب پذیر معرفی کرده اند، لذا جهت مبارزه با فقر یکی از راهکارهای اجرایی جلوگیری از رشد بالای قیمت ها می باشد.

در این گزارش ابتدا به تعریف تورم و شاخص های آن و روش محاسبه ان می پردازیم. پس از آن نرخ تورم را در دولت های دهم و یازدهم مقایسه کرده و دلایل تغییرات آن را ذکر می کنیم. در پایان تورم استان فارس در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ مورد بررسی قرار می دهیم.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: معاونت تحقیق و توسعه اتاق شیراز
  • همکاران/مجریان: نجمه ایزدی
  • نوع گزارش: گزارش پژوهشی یا مقاله
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز
  • تاریخ انتشار: ۰۳/۰۴/۱۳۹۶
خواندن 296 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 آبان 1400 ساعت 13:09

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1173

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 6

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account