ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
شنبه, 22 ارديبهشت 1397 ساعت 15:53

بررسی مشکلات ناشی از وجود واسطه گری و عدم حفظ ارزش اوراق مشارکت طرح های عمرانی دولت (با هدف تسویه بدهی پیمانکاران حوزه صنعت احداث) در فرآیند فروش آن ها

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یکی از گونه های فراگیر تامین مالی در دنیا، چاپ اوراق بدهی می باشد. این اوراق می توانند در طرح های سرمایه گذاری، تامین بودجه های عمرانی و پرداخت بدهی های دولت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین یکی دیگر از راه های تسویه بدهی دولت با پیمانکاران، ارائه اوراق مشارکت می باشد.

طبق ماده 2 قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب 1376، اوراق مشارکت، اوراق بهادار با نام یا بی‌نامی است که به‌ موجب این قانون به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین منتشر می‌شود و به ‌سرمایه‌گذارانی که قصد مشارکت دراجرای طرح های موضوع ماده (1) قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت را دارند واگذار می گردد. دارندگان این اوراق به ‌نسبت قیمت اسمی و مدت زمان‌ مشارکت، در سود حاصل از اجرای طرح مربوط، شریک خواهند بود. خرید و فروش این اوراق نیز مستقیماً و یا از طریق بورس اوراق بهادار مجاز می‌باشد.

در قوانین بودجه، دولت مجاز به واگذاری این اوراق به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات تا سقف مطالبات معوق آن ها گشت. در سال 96 نیز با عنایت به بند "الف"، "ب" و "ج" تبصره 5 قانون بودجه[1]، دولت مجاز به واگذاری این اوراق به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات می باشد.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • نوع گزارش: گزارش کارشناسی
  • منتشر شده توسط: اتاق
خواندن 268 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 22 ارديبهشت 1397 ساعت 15:54

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 5

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account