ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 30 خرداد 1402 ساعت 08:33

علم اقتصاد: توضیح ساده ایده‌های بزرگ

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتاب «علم اقتصاد: توضیح ساده  ایده‌های بزرگ»، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای جذاب و دانشنامه‌ای است. در این مجموعه علاوه بر کتاب اقتصاد، کتاب‌های جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و غیره نیز تهیه شده است. کتاب‌های این مجموعه  خواندنی در قالب گرافیکی منحصربه‌فرد و تمام‌رنگی، خلاصه‌ای تاریخ‌وار از  مهم‌ترین تحولات فکری در هر رشتهٔ دانشگاهی در گذر زمان را به مخاطب می‌شناسانند و با زبانی ساده که حتی برای دانشجویان سال اول یا افرادی خارج از آن رشته، درک‌شدنی است، رشته‌های دانشگاهی و سیر تکوین و دگرگونی آنها را شرح می‌دهند.

      یکی از ویژگی‌های کتاب حاضر، معرفی و نقد موجز ایده‌ها و مکاتب مهم اقتصادی است و این کار فقط در کمتر از ۴۰۰ صفحه انجام شده است. به این ترتیب خوانندگان و دانشجویان اقتصاد هنگام مطالعه  کتاب در مدت چند روز بدون اینکه مطالب آغازین کتاب را فراموش کنند، به‌خوبی می‌فهمند که سیر آرای انسانی همواره چقدر در حال دگرگونی است و نظریه‌ها و ایده‌هایی که حتی چند دهه قبل شایسته  دریافت جوایز نوبل بوده‌اند، مستحق گریز از چنگ نقد نیستند و با گذر زمان جای خود را به آرای دیگری می‌دهند که بهتر با اوضاع دگرگون‌شده  دنیا و بهبود شناخت پدیده‌ها انطباق دارند.

   در کتاب علم اقتصاد،‌ بستر شکل‌گیری ایده‌ها به همراه مختصری از شرح‌ حال اقتصاددانان و تجربه ‌ زیسته ‌ آنان ارائه شده است. طراحان کتاب برای هرچه موثرتر کردن بحث‌ها، نوعی ارتباط اندام‌وار بین بخش‌های مختلف برقرار کرده‌اند و در هر فصل با ذکر نام و شمارهٔ صفحات فصول و مطالب مرتبط، زمینه  ارجاع مفید به مطالب مشابه را فراهم ساخته‌اند.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: جواد عرب یارمحمدی، شورای پژوهشی اتاق ایران
  • همکاران/مجریان: اصلان قودجانی
  • نوع گزارش: کتاب
  • منتشر شده توسط: اتاق
خواندن 534 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 02 اسفند 1402 ساعت 10:29

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1162

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 2

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account