ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 30 خرداد 1402 ساعت 08:27

موفقیت اقتصادى بازرگانان چینى در جنوب شرق آسیا: هویت،همکارى و درگیرى قومى

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتاب موفقیت اقتصادی بازرگانان چینی در جنوب شرق آسیا: هویت، همکاری و درگیری قومی"  از 14 مقاله درباره بازرگانان چینی در جنوب شرق آسیا، با ارجاع ویژه به مالزی و سنگاپور تشکیل می‌شود که در دوره زمانی بیش از سه دهه نگاشته شده است. هدف اصلی کتاب ارایه بینش‌های نظری درباره چرایی تسلط چینی‌ها در نقش‌های واسطه‌ای در سنگاپور و مالزی است. تسلط چینی‌ها در نقش‌های واسطه‌‌‌گری حسادت جمعیت بومی مالایی و تنفر آنها از چینی‌ها را برانگیخت. که شورش‌های نژادی 13 ‌‌‌‌‌می 1969 و کشتن چینی‌ها به دست مالایایی‌ها نقطه عطفی در روابط بین اقوام در تاریخ مالزی بوده است.

چرا بازرگانان چینی در مالزی و سنگاپور در مقایسه با بازرگانان بومی آن کشورها موفق شدند؟ چون بیشترین درجه اطمینان خاطر وجود داشت که به قول و قرارها و قراردادهای خود عمل خواهند شد، نسبت به گروه دوم که باید دایما فعالیت‌های خود را با توجه به عدم‌قطعیت‌ها و‌‌‌‌‌ بی‌اعتمادی‌ها تعدیل و تنظیم کند، مزیت نسبی بزرگی داشت. به باور نویسنده این یکی از مهمترین عوامل تبیین‌کننده این پرسش است که چرا چینی‌ها در تجارت بزرگ مقیاس بسیار موفق اما بقیه ناموفق بودند. موفقیت واسطه‌های چینی در جنوب شرق آسیا با توانایی آنها به همکاری در اجرای قراردادها ارتباط نزدیکی دارد، که به آنها کمک کرد تا از جمعیت بومی پیش بیفتند و نقش‌های واسطه‌ای را به خود اختصاص دهند.

نویسنده با انجام کار میدانی فشرده در سنگاپور و مالزی، توانست به داده‌های تجربی ارزشمندی دربارۀ این جزییات دست یابد که چگونه بازرگانان چینی، فعال در بازاریابی کائوچوی ‌‌‌خرده‌مالکان، نه فقط در اجرای قراردادهای بین خود، بلکه همچنین در اعطای اعتبار، اشتراک‌گذاری اطلاعات اعتباری و نوسانات قیمت‌ها به همدیگر و استفاده از روش مصالحه برای تسویه بدهی همکاری کردند و توانستند به موفقیت‌های چشمگیر بیشتری در مقایسه با رقبا دست یابند.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: شورای پژوهشی اتاق ایران
  • نوع گزارش: کتاب
  • منتشر شده توسط: اتاق
خواندن 86 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 30 خرداد 1402 ساعت 08:43

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1160

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 1

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account