ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 10:20

طرح شاخص مدیران خرید( PMI)- خرداد ۱۳۹۹

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شامخ کل اقتصاد- دوره نهم

- عدد شامخ کل اقتصاد  (۴۸/۴۱) نشان دهنده بدترشدن  وضعیت فعالیت‌ها نسبت به ماه گذشته (۵۰/۱۷) است.

شاخص موجودی مواد اولیه خریداری شده(۴۰/۹۹)  همچنان بدترین شرایط را در میان زیرشاخص های اصلی دارد.به همراه افزایش بی رویه  شاخص قیمت مواد اولیه یا لوازم خریداری شده (۹۱/۹۴) ، فعالان اقتصادی را با سردرگمی شدید برای خرید روبرو کرده است.

-شاخص میزان استخدام و بکارگیری نیرو ی انسانی (۴۴/۷۶) نسبت به ماه قبل کاهش داشته که به دنبال تبعات  ناشی از کووید ۱۹ به ویژه ادامه تعطیلی ها در برخی از زیربخش های خدمات به کاهش اشتغال منجر شده است.

شامخ صنعت – دوره بیستم و یکم 

عدد شامخ کل بخش صنعت (۵۸/۸۰) نشان دهنده ادامه  فعالیت‌های این بخش و بازگشت شاخص به وضعیت قبل از تعطیلی های ناشی ازکووید ۱۹ است که البته با کاهش شدید مواد اولیه و افزایش بی رویه قیمت آن همراه است.

شاخص میزان تولید محصولات (۵۸/۶۹) در بخش صنعت هم بازگشت اکثر صنایع به روند قبل از شیوع کرونا را نشان می-دهد. ادامه کاهش شاخص موجودی مواد اولیه( ۴۲/۹۶)به همراه افزایش شدیددر شاخص قیمت مواد  اولیه (۹۲/۹۱)، نشان می دهد که اکثر تولیدکنندگان برای تامین هزینه های تولید ،افزایش در قیمت محصولات تولید شده (۷۳/۴۳) را در این ماه اعمال کرده اند که در صورت ادامه روند طی ماه های آتی ، با افزایش بیشتر قیمت ها نیز همراه خواهد بود.

خواندن 299 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 03 آبان 1399 ساعت 13:00

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1147

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 0

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account