ورود

ورود به بخش ارسال محتوا

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
سه شنبه, 05 تیر 1397 ساعت 13:23

بررسی و تحلیل وضعیت صنایع کوچک و متوسط با تکیه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف عمومی و همچنین فرصتها و تهدیدهای پیش روی آنها و ارائه راهبردهای لازم با محوریت مولفه های اقتصاد مقامتی- استان خراسان جنوبی

بارگذاری توسط :
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بنگاههای کوچک و متوسط یکی از اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی بوده و اهمیت آنها در رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به خوبی شناخته شده است. به رغم اهمیت بسیار صنایع کوچک و متوسط در تولید ملی و اشتغال کشور، این بنگاهها بطور ساختاری با پدیده محدودیت منابع، اعم از انسانی و مادی روبرو هستند، که این مشکلات و چالشها پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها و آزادشدن قیمت حامل های انرژی و وضعیت سیاسی و اقتصادی مقارن با آن (رکود تورمی) این مشکلات را پررنگ تر کرده است.

در این تحقیق شناسایی و بررسی چالش های عمده پیش رو با صنایع کوچک و متوسط بطور خاص، در راستای پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند ملی توسعه استان خراسان جنوبی به عنوان اسناد بالادستی، مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظور با استفاده از تحقیقی پیمایشی نظرات کارشناسان ارشد و مدیران مرتبط و صاحبان صنایع، در استان خراسان جنوبی اخذ شده و سپس چالش های شناسایی شده در مطالعات میدانی از طریق تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP) مورد رتبه بندی قرار گرفتند. سپس اقدام به تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) و براساس اطلاعات این دو ماتریس اقدام به تهیه ماتریس SWOT شد و براساس آن و با در نظر گرفتن مولفه های اقتصاد مقاومتی و سند ملی توسعه استان خراسان جنوبی استراتژی هایی برای پاسخ به این چالش ها ارائه شده است.

اطلاعات تکمیلی گزارش

  • ناظر گزارش: مرکز استراتژیک اتاق بیرجند
  • همکاران/مجریان: دکتر حسین حکیم پور
  • نوع گزارش: گزارش پژوهشی یا مقاله
  • منتشر شده توسط: اتاق
  • اتاق/تشکل/اتاق مشترک: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند
  • تاریخ انتشار: پاییز ۱۳۹۵
خواندن 341 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 آبان 1400 ساعت 13:04

نظر دادن

تکمیل فیلد های ستاره دار(*) الزامی می باشد.


تعداد کل مطالب: 1162

تعداد مطالب يک هفته گذشته: 0

تعداد مطالب امروز: 0
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account